Roti Nan addict

Roti nan Ghalic hehe tu je nama penuh bagi sejenis makanan yg diperbuat dari tepung yg dibakar di dalam tempayan sakti milik mamak muslim di sebuah restoran yg agak terkemuka di Skudai. Maka bermulalah sebuah kisah berkenaan roti tersebut..Nak dijadikan cerita,satu hari membe aku yg dikatakan br pulang dari Jepun telah mengajak diri ini untuk menemani beliau melantak roti tersebut sebuah kedai Mamak yang agak terkemuka di Taman U. Masa lepak tu,aku xmakan roti tuh malah bg aku roti nan tu mknan org india dan aku sememangnye kureng mengemari masakan kari mamak kerana rasenye yg agak keras (pure curry). Bile mkn je masakan mamak ni especially kari2 made in mamak ni menjadikan badanku panas.. bab kate org spt katak kepanasan hehe tp aku xgtu r~ itu perumpamaan sahaja. Oklah kite sambung balik pasal membe aku td.. mse lepak tu aku tgok jek die mkn..menu die satu set Roti Nan Ghalic Ayam Tandoori..ermm ttiba lak aku terpikir apa yg best sgt pada makanan tu bile die ckp if duk kt Jepun sure rindu giler nk mkn benda ni.. pelik gak aku..kn ke kt Jepun mcm2 mknan yg lg best dan pelik..~

Hari kedua selepas penemuan baru tu,aku telah mula membuat kajian berkenaan roti tersebut,then satu hari aku ajaklah membe aku lepak kt mamak..kunun2 nak layan football. Tp bile je mamak tu dtg ambik pesanan member aku yg ni pn pesan Roti nan tu..?
''cha...kasi roti nan ghalic ayam tandoori satu" - mmbe aku order..uik tersentak aku,pelik sbb die order benda tu..biase die minum jek.. ok2..aku pn order gak r..bab kate org xrase maka xcinta..hehe maka bermulalah perkenalan aku dengan si roti nan ghalic nih~..1st time aku jamah makanan tu..bukan jakun ke pe..tp sje nak rse.. tp bile je roti tu dicecah dengan kuah kari dan sambal serta dibalut dengan ayam tandoori..rsenyer mmg sedap..~ dlm ati aku berdetik perasaan suke ngn roti tu... makan punya mkn abis lah.. kenyang gak rupenye..ingat makan nasi je kenyang hehehe

Bermula dr perkenalan dengan roti nan tu,bile je kua gi lepak mamak je sure roti nan terkeluar dr mulut aku hehehe bak kate org..dh mcm addict..setakat ni sepanjang kajian memakan roti nan di kawasan johor bahru aku masih mencari kedai roti nan yg terbaik sehinggalah aku telah diperkenalkan oleh member aku ni ke sebuah restoran xjauh dari kediamanku.. kedai mamak yg agak terpencil di tepi jalan.. Dilihat dari segi pengunjung mmg kebanyakan mereka hanya memesan roti nan sebagai menu..xkira ptg atau lewat malam.. Maka dengan itu,aku mula memesan roti nan ghalic ayam tandoori~ mkn berdua dengan member sambil borak pasal keje. Tp mmg xsyak lg,roti nan ghalic yg dihidangkan mmg amat berbeza dengan restoran2 yg menawarkan menu tersebut diseluruh kawasan JB nih. Rse nye sgguh pure dan ditambah dengan butiran ghalic dipermukaan roti menambahkan selera roti tersebut..sepanjang pemerhatian aku,setakat ini belum tentu lg ade restoran mamak yg dapat menyediakan pakej roti nan yg begitu istimewa.. klu xcya boleh try.. Then,aku mula memperkenalkan member aku yg lain memakan roti tersebut.. setakat nih dah masuk seminggu aku mkn tempat yg sama..xtaulah npe.. ? Roti nan oh roti nan....~