Dr.Love vs Pesakit

Episod DR. Love diteruskan...

Dr.Love : Kamu tiada boyfriend?

Pesakit : Sekarang dah takda..dulu ada..mmmmmm
(sambil mengeluh panjang)

Dr.Love : Mana pergi boyfriend kamu..?

Pesakit : Saya telah meninggalkan dia kerana dia selalu mempermainkan saya. Saya tak tahan
dipermainkan lagi..

Dr.Love : Apa dia lakukan pada kamu? sehingga kamu meninggalkan dia?

Pesakit : Dia cuba mengambil kesempatan keatas saya..

Dr.Love : Dia buat apa pada kamu?

Pesakit : Dia telah mencium pipi saya..saya dah tak suci lagi..
(sambil menangis)

Dr. Love: Hurm..so sekarang adakah kamu akan bercinta lagi?

Pesakit : Saya tiada hati untuk bercinta lagi..sekarang saya nak mendekati diri pada yang Esa..

Dr.Love : Bukan kah selama ini pun kita perlu mendekati diri kita pada yang Esa tidak kira kita
senang atau susah?

Pesakit : Yer..saya paham tapi baru sekarang saya sedar..

Dr.Love : Adakah kamu akan memberi sekali lagi peluang kepada boyfriend kamu untuk memiliki
hati kamu?

Pesakit : Tidak mugkin kerana saya sudah tiada perasaan..

Dr.Love :Adakah kamu masih menghubungi dia?

Pesakit : yer..kami berkawan rapat..

Sambil tersenyum Dr.Love berfikir sesuatu... apa yang Dr. Love fikirkan??
Sama-sama lah kita renungkan..