Gaji

Arini satu hari aku duk termenung dalam bilik..misi yang diamanahkan kepada askar-askar prebet nampak macam tak jalan..penim aku..bukan malas nak kerja tapi askar pulak takde..mana pegi aku pun taktau..semua hilang tanpa dapat dikesan dengan mata kasar..maka tinggal lah laksamana sorg2 dalam kapal ni..juru-juru engine dan bidadari yang biasanya menguruskan hal pentadbiran kapal pun hilang entah kemana.. Barangkali sedang berpoya-poya di shopping mall, maklumla gaji baru masuk..

Pagi tadi, askar-askar tu ada juga melapor diri nak mintak autograf, maklumla ada anak yang nak masuk universiti, ada yang nak buat pinjaman dan macam2 lagi..bab nak mintak tolong bukan main sengih lagi..dari jauh dah senyum..kalu time nak bagi kerja, buat tak nampak je..keje 2 minit dah kremm..

Apa nak jadi pun aku taktau..

Labels: , ,