Hari Pertama

Dari semalam mata tak boleh nak pejam..terkebil-kebil melihat siling rumah banglo yg baru diduduki..bukan kepunyaan sendiri tp hanya menumpang berteduh di gua putih milik bumiputra peranakan Kelantan. Tinggal berdua..sewa boleh tahan RM350 ..agak berbaloi dengan rumah 3 bilik bertingkat..mmg gah tp usang dimamah usia..kedudukan 5 minit dari tempat bertugas.. mlm tu aku kuar gi recce jalan.. lama jugak xmenapak kat cni..seingat hampir 4 tahun... balik..kelam..housemate pun blum jmpe..konon nya gi outstation..budak kerja kerajaan jugak..baru 2 bulan kerja..budak perlis..

Jam 5.15 am. Mata xleh lelap..pikir macam2..terasa seperti ditinggalkan di pulau gersang yang tiada penghuni.. mobile menjadi teman..blur.. blur.. sms dihantar.. balasan diterima sudah cukup untuk menghilangkan rasa gundah dan tertekan.. Apa harus aku buat? namun aku harus nekad,hari esok pasti lebih baik dari hari sebelumnya.. namun kenangan masa lampau amat indah untuk digambarkan... pasrah aku..