Pengemis

Jam 11.30mlm. Aku tiba di airport Sultan Ismail Petra.
Keluar dari kapal terbang aku meluru turun ke arrival hall.
Sebab dah janji dengan kawan nak datang ambik.
Aku duduk menunggu. Tiba-tiba datang seorang perempuan.
Seingatnya umur dalam lingkungan 30-an.
Dia menghampiri aku.

Wanita : Bang nak pinjam seringgit boleh tak?
Aku : Nak buat ape? (wanita ni nak paw aku ke?)
Wanita : Tadi datang sini, lupa nak isi minyak motor,minyak dah abis jadi duit takde nak isi.
Aku : Oh..yeke? ermm ambiklah RM10.00 buat belanja.

Aku membuka wallet dan terus memberikan wang RM10 pada wanita tersebut. Bukan apa aku tengok macam kasihan je. Wanita itu berterima kasih dan menghilangkan diri.

Labels: , ,