Nasi Bungkus


Sejak dua menjak ni, aku lebih suka makan nasi bungkus depan taman perumahan aku tu. Nanti pulak ade sorang budak ni nak kena posting kat Kelantan pun akan menjamah nasi bungkus kat warung tu. Aminnn.. hahaha sape ye??

Nasi bungkus kat kedai tu unik juga, disamping lauk-pauk yang pelbagai dan harga yang sangat berpatutan. Rasanya amat genuine.

Nasi Ayam Pedas RM 1.90
Nasi Ayam Gulai RM 1.70
Nasi Lemak RM 1.50
Nasi Ayam Goreng RM 1.20
Nasi Minyak RM 1.90
Nasi Dagang RM 1.50
Pulut RM 1.00
Sate Nasi RM 1.90

Perniagaan bermula jam 6.30ptg hingga 2.00 pagi.

Kalau orang tanya, kenapa tak masak kat rumah? Aku cakap, nak masak tu boleh tapi sebelum masak nak kena prepare banyak barang bermula dengan bawang sampailah kepada minyak. Jadi ia mengambil masa yang agak lama untuk memasak. Dari aku duk melantak MEGGI 24jam 36 hari setahun. Baik makan makanan ruji. Orang melayu macam aku ni makan nasi. Sebab masa kecik-kecik dulu memang mak aku bagi makan nasi dan tak bagi makan
pallet.

Aku tau kenapa mereka tidak mahu makan nasi? Kononnya, dikuatiri mendatangkan kesan gemuk yang melampau. Masalah ni biasa berlaku pada kaum hawa kerana ingin kekal mantap dan montok.

Labels: , , , ,