Panas Terik

Asal muka merah ni… ? Tegur seorang staff
Biasa lahh ..panassss giler harini. Jawab aku sambil mengeluh...

Harini dah masuk dua minggu aku naik motor pergi opis. Tengok kulit dah macam amerika latin sket .. hangus je. Tapi takpe. Panas-panas ni sihat.

Teringat lak dialog dalam citer MUSANG BERJANGGUT:

Tun Nila Utama : "Tuan hamba, kenapa tuan hamba tidak memakai payung dikala cuaca panas terik begini...? Tidak kahh..."

Puspawangi : "Kenapa takut pada panas ? Kan bagus ada matahari. Matahari menyinari alam dan membesarkan tumbuh-tumbuhan.."

Tapi kan kat Kota Bharu ni memang dekat dua minggu hujan tak pernah turun. Siang yang panas dan malam yang dingin. Satu lagi masalah bila musim kemarau ni ialah nyamuk. Time ni, kalau tak tutup pintu, abis lah. Nyamuk pun banyak macam ulat. Meremang bulu roma. Petang karang nak gi 7 eleven cari RIDSET.

Labels: , , ,