Bila. . . . .

Kenapa ye, perkara berikut boleh berlaku??

Foreman.
Kereta orang lain dia repair bukan main elok. Tak penah rosak. Tapi kalau kereta sendiri. Nak tukar minyak hitam pun malas. Dah la rosak, kereta pulak tak pandai nak jaga. Bila tengok je kereta foreman memang tertukar dengan besi buruk.

Doktor Gigi.
Gigi pesakit bukan main lawa lagi, putih-suih (penjodoh bilangan apekah ini?) tapi kalau gigi sendiri macam ala-ala pudar. Ampunkan saya wahai doktor!

Photographer.
Pandai dia ambik gambar, shoot sana, shoot sini, gambar bukan main lawa. Tapi kalau ambik gambar sendiri huh tensen beb. Tak lawa sangat macam serba tak kena je muka ni. Muka plak nampak senget biarpun penat duk senyum. Atau muka dah memang tak hensem.

Apa aku merapu ni, aku pun tak tau. Pepun, badan suam sejuk. Demam la pulak. Potong stim betul. Terpaksalah pergi farmasi ambil antibiotik. Makan ubat. Tak makan nanti tak sihat. Besok nak travel. Flight pukul 7.30 mlm.

Labels: , , ,