Isi Masa

Lawatan tak terancang ke Johor Bharu ibarat "ikan pulang ke lubuk". Lama juga tak jejak kaki ke sana sejak berpindah ke Kota Bharu. Jumpa kawan-kawan lama especially Ayares.

Tujuan utama ialah bercuti dan belajar teknik penggunaan camera dengan Ayares. Otai giler mamat ni. Kalau diibaratkan beliau ini penembak tepat, setiap tembakan beliau bukan sahaja mengenai kepala tetapi tertusuk ke anak mata musuh. Kalau aku tembak, kena sipi-sipi je. Tak pun kena daun pokok kat belakang. Jauh sangat bezanya. Maklumlah budak baru nak belajar ni.

Ke-Otai-an beliau memang aku dah tau. Sejak aku taktau apa-apa pasal photography hingga aku timbul
minat ni. Semua sebab selalu tengok pic dalam PC dan tengok alatan kamera yang bersepah kat bilik beliau. Ibaratnya kalau nak jalan, mau je aku terpijak satu lense berharga ribuan ringgit. Dasyat siot.

Now dia guna D700. Baru upgrade. Senjata baru beliau. Besar amat. Kalau galas mau je patah tengkok aku. So, sekarang beliau bertindak sebagai pakar rujuk aku sampai mahir. Aku sangat kagum dengan seni kerja beliau. Sesiapa yang berminat untuk memperolehi khidmat kerja tangan beliau bolehlah menemui beliau. (Kasi promote sket!)

Rasanya D90 sudah cukup berbaloi un
tuk beginner macam aku. Lagipun shooting ni ibarat hobi dan seronok-seronok sahaja. So, tak perlu aku pakai camera yang hebat-hebat sangat. Rasanya, kalau belajar depan-depan lagi senang dari melalui alat bantuan perhubungan.

$ 93 dollar

Sambil jalan-jalan, bercuti. Sempat juga aku beli benda ni. Rare ni. Price ok. So, ape lagi. Angkut satu. Maka, akulah makhluk pertama wearing this helmet kat Kota Bharu kot. Kalau nak beli helmet brand ARAI RAM III. Mau sediakan duit RM2,000 untuk miliki helmet tersebut.

Money to spend : RM600
Experience : Priceless

Labels: , , , ,