Ke Kenduri

Hari ini aku bangun pagi-pagi,
Tengok-tengok jam dah tengahari,

Teringat pula dah janji dengan sumbodi,

Tapi cikgu Napi tak munculkan diri.


Aku pun sms cikgu Napi,

Dia cakap sila lah siapkan diri,

Sebab katanya kita nak ke Panji,

Hadirkan diri ke majlis kenduri.


Aku call cik Jenal berkali-kali,

Nak suruh dia join sekali,

Dia cakap i am sori,

Sebab dah makan tengahari.


Takpe lah kalau begini,

Biar aku pergi je dengan cikgu Napi,

Perut lapar rasa tak hepi,

Sebab belum diisi dari pagi lagi.

credit to Abe Lan

Labels: , , ,