Misi Takashima

Pada musim ini, katak-katak dah mula naik "gatal" mereka beramai-ramai menyanyikan lagu Alam. Dunia yang dulunya panas terik kini dilanda monsun.

Hujan rahmat turun dengan lebat. Buat jejaka bujang berat badan nak bangun pagi. Lagi kuat hujan menghempas atap pondok buruk, lagi riang dan hanyutlah ia di alam mimpi yang sampai ke tengah hari. Jam handphone kerap dimatikan walaupun sudah 3 kali reminder ia berbunyi. Cuaca dingin di pagi hari buat si jejaka beku disimbah air paip kerajaan dan sering kali lambat ke pejabat.

Inilah cerita hujan. Hujan pada musim monsun timur laut ini sudah mula menunjukkan muka. Sang matahari pula sudah mula malu dan sorokkan muka tanda musim hujan sudah tiba.

Bila hujan, misi Takashima bermula. Misi berlari untuk badan dan jantung bagus di amalkan setiap 10 minit sehari. Dengan purata larian selaju 60km/h selama 5 minit dapat membakar 20 kalori badan yang terlebih makanan. Adalah lebih baik meminum air minuman dengan teknologi NaNo yang dipaternkan oleh Syarikat Hi-O (Bio Aura). Pembelian mesin penapis air memang dah jadi barang asas seperti juga kereta. Sila miliki produk superbrand ini dengan harga yang sangat murah, mampu milik dan puas dimiliki dengan harga RM100 sebulan.

Misi Takashima ini akan diteruskan ibarat :
"Kalaulah badak air boleh jadi rangka dalam masa 3 bulan, ini kan pula kuda lumba!"



Shino Said : Gambatte!!

Labels: , , ,