Dua Ribu Sepuluh 10



Bila masuk akhir tahun, semua sudah merancang untuk ber-holiday. Dah memang trend, maklumlah, tahun baru maka bermulalah diari kehidupan yang baru. Pada permulaan tahun baru, segala perancangan pasti sudah mula dicorakkan supaya ia lebih baik dari tahun sebelumnya.

Sekarang sudah masuk tahun 2010. Bila tengok angka 2010, mulalah kita berfikir sejenak. Dan bersyukur kerana dipanjangkan umur dan dilimpahi rezeki yang mencurah-curah. 

Senario yang berlaku pada aku kadang kala membuatkan aku tak termampu untuk diselesaikan akibat terlalu banyak task yang kena aku laksanakan, tetapi dengan berkat kerja bersungguh-sungguh serta bantuan sahabat baik, Hamidi Husnin yang aku anggap seperti abang kandung sendiri banyak membantu. Terima kasih buat beliau.

Sebenarnya banyak benda yang dibelajar daripada beliau bermula pada perkenalan pertama sehingga sekarang dan cara beliau membuatkan diri rasa bersemangat dalam melakukan sesuatu pekerjaan dalam mencari sesuap nasi. Semoga beliau dipermudahkan segala urusan dan dijauhi segala masalah.





Pada malam ambang tahun baru 2010, tidak ada sambutan dibuat, tiada bunga api, tiada konsert nyayian, tiada parti dan tiada street racing tapi ia hanya diisi dengan perlawanan Futsal persahabatan bersama sahabat-sahabat di Kota Bharu. At least, ada juga aktiviti pada malam tersebut. Juga sangat meriah sebenarnya. Apa yang pasti berakhir tahun 2009 sehingga bermula tahun 2010, makin bertambah pula kenalan baru. Network inilah yang memberikan kekuatan dalam hubungan dalam masyarakat. 

Azam baru? Lagi tanya pasal azam baru kah? Oh for me lah, tahun ini akan memberikan kegemilangan dan permulaan bagi pendakian ke alam baru yang lebih stabil. Insyallah. Semoga mimpi menjadi realiti dan semoga Allah mempermudahkan segala urusan baik di dunia dan juga di akhirat. Aminnn.....


Shino said : Tahun 2010 ..

Labels: , , ,