Sudah Expiredkah Dia?

Telefon ini dibeli pada bulan Jun tahun 2008. Sekarang sudah masuk dua (2) tahun dalam simpanan aku. Sehingga November 2010, ia dah mula buat ragam. Bateri pulak tak sampai setengah jam (30 minit) sudah out! Ini adalah bateri kedua yang aku tukar. Kata sell man  tu, bateri tu Ori. 

Jadi aku bayar dengan harga mahal. Sekarang talian sering putus-putus bila dibuat panggilan. Ditambah pula dengan suara percakapan yang tenggelam timbul.
 
(Gambar Nokia N82)

Barangkali kes tukar housing kot atau telefon ni sudah hampir tamat tempoh? Tukar housing pun bukannya apa, sebabnya housing sedia ada tu sudah nazak. At least nampak macam baru beli. Apa pun, patut dipuji telefon buatan Nokia ni. Tahan juga kalau dipakai.

Sebenarnya, aku sudah dapatkan pengganti untuk telefon ini. Namun rasanya sangat leceh untuk menaip message sewaktu memandu (golongan tak pro sila jangan tiru aksi ini. Hanya yang bertauliah sahaja!). Iphone 3GS memang hebat dari segi surfing internet serta banyak function yang boleh anda capai. Harus diingat, bagi yang pakai pre-paid untuk Apple Iphone, mereka perlu memastikan segala aplikasi online di Off kan dengan betul. Bukannya apa, nanti kredit dalam tu hilang sebab smartphone ni selalu mengakses internet dan meng-update aplikasi dalam tu. Sebagai contoh email dan Facebook. 

Iphone 3GS sebagai ganti.

Apapun, bagi aku itu semua tidak menjadi keutamaan. Ini kerana penggunaan aku hanya terhad kepada membuat panggilan, SMS dan menyimpan nota ringkas. Maka, elok juga dihadiahkan kepada beliau (wife tercinta).

Oleh yang demikian, telefon ini pasti juga akan diganti. Insyallah. Tunggulah ada rezeki sikit nanti. Nak cari yang macam sedia kala ni pun dah cukup bagus. Harga taklah mahal disamping function yang aku sedia maklum. Oklah.. GO!!

Shino said : handphone ialah benda wajib.

Labels: , , ,