Pandai Pakai, Pandailah Simpan

Dalam banyak-banyak tandas awam, hampir kesemuanya kotor dan tidak dijaga. Kalau tak percaya try korang singgah kat mane-mane hentian bas. Takpun kat tempat awam. Dah la bayar, tapi tempat memang kotor dek najis dan bau yang amat tak menyenangkan! Aku nak komplain habit sesetengah rakyat Malaysia ni yang tak pandai menjaga kebersihan tandas awam. Taktaulah dimana kesedaran mereka tentang hal ini..

Setahu aku, kalau tandas kat rumah masing-masing, takde plak jadi cam tandas awam. Pandai buang, pandai plak simpan kan? Takkan proses sendiri pun orang lain nak tolong flush kan? Kalau beginilah jadinya, baik korang proses dalam semak je! Tak menyusahkan pengguna lain.

Okla itu sahaja! GO!

Shino said : Geramm!

Labels: , , ,