@ Kuching, Sarawak

Trip kali ini ke Kuching, Sarawak. Urusan kerja. Jadi dikesempatan ini dapatlah diselitkan untuk saya menjelajah sekitar Bumi Kenyalang. Belum sempat jejak kaki ke hotel, dah masuk sms meminta belikan sesuatu sebagai hadiah. Biasanya kalau Sarawak ni, mereka akan kirim kek lapis, ikan terubuk dan ada juga yang nakal memesan gambir Sarawak! Muahaha 

Hotel pilihan ialah Riverside Majestic Hotel kerana lokasinya yang memudahkan saya berjalan-jalan di sekitar waterfront depan hotel tu. Ada banyak kedai yang jual cenderahati. So, tak payah pergi jauh-jauh untuk dapatkan apa yang diimpikan.

Apepun marilah menjamu sedikit gambar sekitar bandaraya Kuching yang tak seberapa ini. Oleh kerana gadget besar DSLR tu tak terbawa oleh saya, maka camera handphone pun jadi gadget paling berharga buat saya. 


Sekitar lapangan terbang Kuching. Now saya dah jejak kaki disini.

Mitsubishi tetap dihati.
Akhirnya menuju ke teratak Riverside Majestic Hotel untuk berteduh.
Menginap dipuncak.
Sekitar Waterfront Sungai Sarawak.
Laluan tepi sungai Sarawak.
Peta kawasan.
Laluan dalam bandar Kuching
Ukiran kayu yang sangat menarik. Kalau nak bawa balik benda ni naik kapal terbang, baik korang lupakan sahaja niat tu!
Berhala hiasan. Tak sesuai untuk hiasan dalaman.
Jualan gambir Sarawak. Laris kepada mereka yang memerlukan bantuan. Item hot bila saja tiba disini.


Pemandangan Gunung Santubong.

Bekal untuk dibawa pulang kepada yang tersayang!

Sekian sahaja buat kali ini.

Labels: , , ,